Hoeveel tijd besteed je elke dag aan het verplaatsen van informatie van de ene app naar de andere? Hoe vaak komt voor dat je repetitieve dadelijk uitvoert. Zo heb je wel eens te maken met data downloaden en ergens anders weer uploaden om goede analyse te maken. Het kan dan erg vermoeiend zijn om dit elke dag maar weer te herhalen. In dit artikel lees je de 5 dingen die je vandaag zou moeten automatiseren voor jouw business.
Zapier gebruiken om te automatiseren
Wij gebruiken Zapier om de taken te automatiseren. Er is eerder al een artikel geschreven om met Zapier te starten. Veel gebruikers van Zapier hebben de 5 taken geautomatiseerd om tijd te besparen. Zij geloven dat het belangrijke taken zijn, die nodig zijn voor hun business. Ze zijn vaak te pijnlijk om dagelijks handmatig te doen. Zapier heeft automatische workflows. Deze heten Zaps. Deze zaps helpen je op weg bij het automatiseren
Zapier is de leider op het gebied van no-code automatisering en integreert met meer dan 5.000 apps van partners zoals Google, Salesforce en Microsoft. Bouw veilige, geautomatiseerde systemen voor uw bedrijfskritische workflows in de hele technologiestapel van uw organisatie.
Vijf dingen die je zou moeten automatiseren:
- Breng uw team op de hoogte van nieuwe leads of klanten
- Bericht uw leads of klanten
- Maak en volg automatisch agenda-afspraken
- Consolideer informatie in een spreadsheet of database
- Stroomlijn je sociale media
Breng uw team op de hoogte van nieuwe leads of klanten
Als een lead binnenkomt en niemand reageert erop, is het dan eigenlijk wel binnengekomen? Die vraag kunnen we niet beantwoorden – dat laten we over aan filosofen – maar wat we wel kunnen doen, is ervoor zorgen dat dit nooit gebeurt.
Je zou kunnen zeggen dat dit een van de dingen is waar we het beste in zijn. Mensen gebruiken Zapier vaak om teamgenoten op de hoogte te stellen van leads.
Het is een eenvoudige Zap – zoals we onze geautomatiseerde workflows noemen – om op te zetten. Het enige wat je hoeft te doen, is de bron waarmee je leads ontvangt verbinden met het communicatiemiddel dat jouw team het meest gebruikt. Op die manier krijgt je team telkens een melding wanneer er een nieuwe lead binnenkomt, op de plaats waar ze het waarschijnlijk het snelst zien, zodat ze direct actie kunnen ondernemen.
U kunt ook meldingen instellen in uw teamchat-app, hetzij in een openbaar kanaal of als een privébericht.
Bericht uw leads of klanten
Het is één ding om snel op de hoogte te worden gebracht van nieuwe leads, maar wat als je met leads zou kunnen opvolgen zonder iets te hoeven doen? Het klinkt als een droom, maar ook dat kun je opzetten met Zapier.
Je kunt direct opvolgen met nieuwe leads via SMS of e-mail door Zapier automatisch een bericht naar je nieuwe leads te laten sturen. Hoe gaat jouw salesfunnel eruit zien met deze extra tool?
Je zou die leads ook kunnen inschrijven voor je e-mailnieuwsbrief, zodat je ze niet handmatig hoeft toe te voegen. Zorg er echter wel voor dat ze zich eerst hebben aangemeld voor de abonnementsservice om ervoor te zorgen dat je voldoet aan de GDPR-richtlijnen. Zo kun je Linkedin Ads combineren met Constant Contact, Tiktok Lead Generation met Mailchimp. Goolge Ads met Mailchimp of ActiveCampaign.
Maak en volg automatisch agenda-afspraken
Onze werkagenda’s zijn van onschatbare waarde voor ons. Toch is het onvermijdelijk dat je misschien een belangrijke vergadering mist, alleen maar omdat de details in een aparte app stonden. Je herkent het vast. Dat je afspraken moet doorsturen naar je andere emails om zo iedereen op te hoogte te brengen. Zapier help dit te vereenvoudigen.
Consolideer informatie in een spreadsheet of database
Spreadsheets zijn een geweldige plek om allerlei soorten informatie op te slaan, maar het handmatig toevoegen van informatie is tijdrovend. Daarom is Google Spreadsheets een van de meest populaire apps op Zapier.
Het is eenvoudig om automatische workflows in te stellen die informatie naar een spreadsheet sturen, zodat u geen tijd hoeft te besteden aan kopiëren en plakken in uzelf. U kunt bijvoorbeeld de informatie van formulieren die uw klanten hebben ingevuld naar een spreadsheet sturen. Dit geldt dus voor leads en voor transacties.
Stroomlijn je sociale media
Er zijn te veel sociale media-netwerken en je wilt op allemaal posten. Je zou van het ene netwerk naar het andere kunnen kopiëren en plakken, maar wie heeft daar de tijd voor? In plaats daarvan kun je een Zap opzetten om het voor je te doen.
Bijvoorbeeld, je zou elke nieuwe Instagram-foto automatisch kunnen doorsturen naar Twitter, inclusief de afbeelding.
Totslot kun je ook automatisch elk bericht dat u op uw Facebook-pagina plaatst, video’s die u op uw YouTube-kanaal plaatst of zelfs nieuwe artikelen die u op uw WordPress-site publiceert, tweeten.